In dit artikel

De 6 stappen naar een business die vrijheid geeft

Ideale klant aantrekken

de klantmagneet academy

Manita de Ceuninck van Capelle - Postma
@deklantmagneet

Ik help enthousiaste ondernemers hun bedrijf transformeren tot een klantmagneet, zodat overtuigen verleden tijd is, je alleen nog werkt met klanten die jou energie geven en je meer vrijheid ervaart. Veel leesplezier!

In dit artikel

Je agenda zit vol. De aanvragen stromen binnen. Je dagen zijn gevuld met klanten, afspraken en to-do’s. Op papier ziet het eruit alsof alles goed gaat. Maar is dit nou die vrijheid waarvoor je bent gaan ondernemen? Ik zat een aantal jaren geleden in hetzelfde schuitje en heb het roer omgegooid. Want je wilt voorkomen terug te kijken op een leven waarin je een vliegende kip was in plaats van dat je mooie herinneringen hebt gemaakt en plezier hebt beleefd aan je bedrijf. In dit artikel geef ik je de 6 stappen naar een business die vrijheid geeft.

Wat is vrijheid?

Vrijheid is voor een visionair ondernemer geen eindbestemming, maar een levensgevoel. Het is de ruimte om te kiezen, te creëren en te bewegen, zonder belemmerd te worden door verplichtingen die niet goed voelen. Voor een ondernemer zoals jij en ik, staat vrijheid gelijk aan mogelijkheden: nieuwe ideeën, nieuwe kansen, nieuwe ervaringen. Maar echte vrijheid ontstaat pas wanneer je niet langer vlucht in alles wat kan, maar volledig aanwezig bent in wat klopt. Wanneer je durft te kiezen voor minder, omdat dat juist meer oplevert: meer rust, meer voldoening en meer diepgang. Vrijheid is dan niet langer “alles kunnen doen”, maar “doen wat goed voelt”.

Van druk zijn naar vrij voelen

Veel ondernemers denken dat vrijheid komt als hun agenda vol is. Want dan heb je genoeg inkomsten en kun je het wel wat rustiger aan doen. Maar in de praktijk doe je dat niet. Er is meer nodig. In de drukte zeg je te vaak ‘ja’ tegen klanten die net niet bij je passen. Waardoor je meer tijd kwijt bent aan de klant, dan dat het je aan inkomsten en energie oplevert. In de drukte plaats je maar even snel iets op social media, wat je niets oplevert. In de drukte krijg je super veel ideeën en voelt het alsof je tijd te kort komt om alles uit te werken. Vrijheid zit niet in meer doen, maar in beter kiezen. En dat begint met je bedrijf transformeren tot een klantmagneet.

Wat is een klantmagneet?

Een klantmagneet is een bedrijf dat de juiste klanten aantrekt. Mensen die jouw waarde zien, bij je passen en energie geven. Je vrij laten voelen. Ze begrijpen jou, zijn gemotiveerd, denken mee en nemen verantwoordelijkheid voor hun eigen doel. Een klantmagneet zijn betekent dat je weet wie jij bent, voor wie je er bent. En dat je bouwt vanuit vertrouwen, niet vanuit angst of druk. Wat daarvoor nodig is? Focus, een stevige fundering en positieve energie. Het geheim van het gemakkelijker aantrekken van ideale klanten, is dat je aanbod en communicatie op een dieper level aansluit bij hun verlangens. En dat doe je door psychologie te combineren met marketing en je eigen persoonlijkheid. Iets wat ik mijn klanten leer in de Klantmagneet Versneller.

De 6 stappen naar een business die vrijheid geeft

  1. Je identiteit: weten wie jij bent als ondernemer Vrijheid begint bij zelfkennis. Wie ben jij, waar liggen je groeikansen en valkuilen, waar ligt je kracht, en wat zijn je kernwaarden? Zodra je dit weet, wordt elk besluit makkelijker. Je krijgt meer helderheid, rust en zelfvertrouwen in je keuzes.
  2.  Je ideale klant: begrijpen wie echt bij je past Niet elke klant is jouw klant. Sommige mensen zuigen energie, vragen eindeloos aanpassingen en maken dat jij harder werkt voor minder resultaat. De juiste klanten daarentegen? Die begrijpen je, waarderen je werk en geven je energie.
  3.  Je gouden aanbod: afgestemd op jou en je klant Je kiest een aanbod waar jij echt heel veel energie van krijgt en wat precies klopt bij de situatie van je klant. Je krijgt de waardering in positieve reacties en in het vlot betalen van de investering. Je hoeft niet harder te werken om de waardering te krijgen, je werkt slimmer. Namelijk waarde gedreven. Je geeft meer in minder tijd. Dus je klant blij en jij blij. Je krijgt dus meer winst, minder stress en meer voldoening.
  4. Je boodschap: woorden die aantrekken en filteren Wanneer je jouw boodschap afstemt op de belevingswereld van je ideale klant, voelen ze: “Dit is precies wat ik nodig heb.” Klanten die veel tijd in beslag nemen, voor een dubbeltje op de eerste rang willen en zelf geen verantwoordelijkheid nemen, denken: ik kijk even verder. Precies wat je wilt!
  5. Je website als klantmagneet: jouw online versie Een website als klantmagneet is geen visitekaartje. Het is een online versie van jou die bezoekers alvast kennis met je laat maken, hen aantrekt, informeert en mensen filtert die jouw waarde niet zien. Zo neemt je website je werk uit handen, nog voordat een persoon contact met je opneemt. Zodat jij meer tijd hebt voor wat er echt toe doet.
  6. Je gameplan: focus en vrijheid Voor het persoonlijkheidstype wat zich kenmerkt als: positief, snel denkend, veel ideeën hebben en veel kansen zien, is focus de sleutel tot snelle groei en vrijheid. Zodra je weet waar je naartoe werkt, kun je loslaten wat niet meer bijdraagt.

De shift die vrijheid brengt

De volgende stap in ondernemerschap is niet harder werken of beter plannen, maar kiezen voor een bedrijf dat klopt met wie jij bent. Wanneer jouw aanbod, klanten en energie op één lijn liggen, ontstaat er ruimte. En die ruimte heb jij nodig om vrij te bewegen. Een klantmagneet zijn betekent: – Weten wie je bent. – Weten voor wie je er bent. – Bouwen vanuit vertrouwen, niet vanuit druk. Dat is ondernemen met plezier, energie, vrijheid en overvloed. Doe de gratis Klantmatch-test en ontdek: – welke klanten echt bij jou passen – waar je onbewust energie verliest – en hoe jij moeiteloos klanten aantrekt die jouw waarde zien.

Naar de gratis Klantmatch-test